Sesja w wersji e

bc
2018-12-31

Na koniec roku przybliżamy system "Esesja", dzięki któremu udostępniane są informacje na temat prac ełckiej Rada Miasta.

fot. MW Concept Sp. z o.o

Do czego możemy wykorzystać system e-sesja?

  • Sprawdzić jak głosują radni i radne.

Pod linkiem znajdziemy wykaz przyjętych uchwał wraz wynikami imiennymi głosowań (kto jak głosował).

  • Obejrzeć transmisję na żywo

W zakładce obejrzymy również transmisje na żywo z posiedzeń obecnej i końcówki poprzednie kadencji (2014-2018) W swoim biuletynie ( informacji publicznej — BIP) Urząd Miasta udostępnia również kanał youtube, na którym obejrzymy nagrania z poprzednich posiedzeń sesji i komisji Rady .

Filmy nie są niestety opisane i doszukanie sięczy nagranie pochodzi z sesji czy komisji oraz z jakiego dnia pochodzi, zajmuje trochę czasu.

  • Przejrzeć projekty uchwał ( i inne materiały sesyjne)

W zakładkach dotyczących komisji http://elk.esesja.pl/znajdziemy projekty dokumentów, nad którymi głosować będą reprezentanci, ale również raporty, strategie i inne dokumenty, które kształtują nasze lokalną rzeczywistość.

Z wielkim entuzjazmem przyjęliśmy rozbudowę zakładki Rady Miasta w kadencji 2018-2023 w Biuletynie informacji Publicznej. Obecnie znajdziemy w niej:

Czego naszym zdaniem jeszcze brakuje?

  1. Wciąż w biuletynie nie znajdziemy informacji jak kontaktować się z radnymi. Wiemy, że radni i radne korzystają z urzędowych adresów email, ale nigdzie w zakładce poświęconej radzie ich nie znajdziemy, nie wspominając o numerach telefonów, kontach na portalach społecznościowych czy dyżurach (poza wspomnianymi przewodniczącym i wiceprzewodniczącymi).
  2. Wspomnianych wyżej opisów do nagrań. W tej chwili wszystkie dostępne nagrania są opisane jako sesja radny miasta, tymczasem część z nich jest rejestrem komisji, co jest bardzo mylące. Musimy też obejrzeć początek nagrania, aby dowiedzieć się z jakiej komisji jest to nagranie.
  3. Wyszukiwarki  i relacji ( świetnie w tym zakresie działa serwis Mam Prawo Wiedzieć) gdy po wybraniu konkretnego radnego lub radnej w jednym miejscu wyświetlają się informacje ogólne, obecności na posiedzeniach lub ich brak oraz jak głosował/a nad uchwałami.